qwertas: Bara för att man inte kan skydda sig, betyder inte det att man inte är tacklingsbar. Om man åker med ögonen i isen och blir manglad, ska man då maila disciplinnämnden med motiveringen "jag såg inte spelaren komma"?
Om han blir avstängd så beror det på att han redan är dömd i media. Jag ser situationen lite som en som uppstod i Modo - DIF igår då han som bröt näsbenet på försäsongen (Edin, Sedin, Westin eller nåt sånt), flyger in en tackling mot sarg när en medspelare redan är där. Då blev det 2 min, hade djurgårdaren blivit skadad hade säkert disciplinnämnden fått ett ärende till.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Om han blir avstängd så beror det på att han redan är dömd i media. Jag ser situationen lite som en som uppstod i Modo - DIF igår då han som bröt näsbenet på försäsongen (Edin, Sedin, Westin eller nåt sånt), flyger in en tackling mot sarg när en medspelare redan är där. Då blev det 2 min, hade djurgårdaren blivit skadad hade säkert disciplinnämnden fått ett ärende till.