The great one: Ja det kan nog bli så om det man har råd att betala i lön ligger så otroligt långt ifrån vad personen hade i lön i våras. Finns väl ingen som ringer och bjuder tio tusen för en 2009 Volvo t.ex., är ju ganska bortkastat telefonsamtal.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
vad är det du inte fattar:
"De vet ungefär vad jag vill ha, men samtidigt vet de inte exakt vad jag kan tänka mig att spela för. De har aldrig sagt hur mycket de har råd med"
Det låter ju som han är villig att diskutera, men problemet är ju att ingen från TIK har tagit kontakt och ens erbjudit ett kontrakt.