1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1338704

Sv: Stefan Lindqvist måste avgå
tik02: jag skulle nog inte ge challe så mycket beröm över modos framgång. Han har självklart del i framgångarna men värvningarna vid jul är nog den avgörande delen i att det har vänt för dom. Iom segrarna har hela modos trupp lyft sig så som man önskar att timrås med skulle göra.

Svarskommentarer

Sv: Stefan Lindqvist måste avgå
söder över: Den person som antagligen skall ha mest credit för det är Markus Näslund. I och med hans roll som GM öppnades också andra dörrar för Ö-vikslaget. Medan Linkan drog till Finland och checkade läget så lyfte Näslund telefonluren och fixade fram kvalité.
Jag tror, tyvärr, att marknaden är ganska begränsad med Stefan Lindqvist som sportchef. Om man inte är beredd att betala överpriser för medelklass-spelare vill säga. 

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.