tik02: Men skulle det då vara "vår" klubb om en privatperson äger den? Ska man köpa en aktie i stället för medlemskort? Jag är skeptisk.
Inlägg: 1341643
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
T T: ja . vill man ha vår klubb grejen så får man nog satsa på ett korpenlag . detta är en mångmiljon verksamhet . för mej så skulle de vara min klubbkänsla vem som än på papperet ägde själva klubben . gick en kille in och tryckte in 100 mille i klubben så inte skulle jag gråta
Sv: Apropå nånting...
T T: Nej, det är klart att det skulle bli ett annat läge. Men storklubbarna säljer ju sin själ till högstbjudande, och dom små gamla hederliga föreningarna med anor blir totalt "frånåkta", det är den bistra framtiden i Hockey-Sverige tror jag.