ÖstrandsNisse: varför lät han honom åka och spela saft- och bulleturnering då? Frölunda hade kunnat tvinga kvar honom, vilket de inte gjorde. Patetiskt att skylla på finnarna. Shit happens!
Kattgubben: Jag kan tycka att sånt här ska regleras redan i det kontrakt en klubb skriver med spelaren. Där ska framgå klart och tydligt vilka regler som gäller vid skada när spelaren representerar landslaget. Jag kan tycka att om spelaren skadar sig när han inte spelar för det lag han får lön av så är det inte helt orimligt att de skall ha någon form av ekonomisk kompensation när något sådant inträffar. Inte nog med att man förlorar en av sina bättre spelare (då talar jag överlag eftersom det oftast är de bästa spelarna som åker på landslagsuppdrag), man får också betala flera hundra tusen kronor under tiden spelaren är skadad.
Någon form av regelverk borde finnas kring det här. Det kanske det gör också?
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.