1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614771 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1356960

Sv: Apropå nånting...
Fan avd onödigt det känns såhär dagen efter, så lite det behövs för att undvika KS och vi har fanimej nästan sumpat det helt, Kolans tabbe uppe i luleå, usch och fy tex!

Nej är vi i ES nästa år så kan man inte budgetera för en top 4 plats eller 'bland dom åtta' Man måste börja bygga för ett top 2lag. För bygger man för 'bland dom åtta' Då är man körd, För varken MoDo, FHC eller Timrå borde ligger längst ner i botten tänkt sen efter vilka lag där uppe som isf ska ta dessa platser...Det kommer bli lika jävla hårt nästa år, kvaliten på lagen sett över hela ES sjunker och det blir jämnare och jämnare.

Så jag vägrar se att linkan säger "vi siktar på top 8 och slutspel" då är det kört på förhand, ett sånt lag håller inte längre!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Blizzard: Fast nu är det ju Malmö och inte Timrå som Stenbeck ska pumpa in miljoner i...

Skulle vi snubbla över strecket i morgon så är det nog risk att det blir en pyrrhusseger. Vi skjuter på det oundvikliga en säsong till. Intäkterna från fem hemmamatcher till är nog tyvärr nödvändiga.


Sv: Apropå nånting...
Blizzard: Och hur länge skulle det hålla om Timrå bestämde sig för att 'bygga för topp 2' och därmed satsa lika mycket som HV och FBK? Klarar vi oss fram till jul innan kronkalle snor isaggregatet och isson?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.