Ska vi sänka lönebudgeten med hela 20% så är ju det bara tragiskt att Hirso och Murley blir kvar. Jag tror inte ett skit på att dessa kommer att bli särskilt mycket bättre nästa säsong.
Många lag kommer sänka lönebudgeten, många av dom lagen med stor budget gick dåligt iår hv, linköping, frölunda. Dom lagen som går bäst ekonomiskt detta år är Aik och Luleå gissar jag. Accepterar inte hockey spelarna en lönesänkning för att stanna kommer dom jaga pengar på ett annat håll. Kan bli en turbulent silly season.
RocknRolf2: Jag tror på Hirso. Jag gör det. Han visade vad han kunde i slutet av säsongen o han var mer påverkad av sin tidigare operation än vi visste. Vi antog att han var så där usel men jag tror som sagt inte Det utan att vi kommer att få se en helt annan Hirso nästa säsong. Fullt tränad den här gången o frisk.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.