-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det defensiva backspelet har ältats i förbannelse här. Vi vet alla att vi inte ställer upp, än så länge, med en enda back av godkänt ES-mått. Det har vi klargjort med all önskvärd tydlighet. Men det som förbryllar mig mest är att det, vad det verkar, inte finns en enda back som skjuter slagskott hårdare än vad jag gör. Helt allvarligt alltså. Det blir pinsamt ofarligt varje gång det ska avlossas ett skott från blå.
Idag gillade jag Hallins inställning. Fribergs inhopp och Jontes tredje period. Precis som Olle var inne på tidigare åkte Vampola, och Murley, mest runt och var frustrerade och griniga.
Det värsta med det hela var att jag kom på mig själv, när jag satt på matchen, med att hoppas att Timrå skulle göra ett mål. Hoppades att Timrå skulle göra ett mål HEMMA mot BRYNÄS?! Man har sänkt förhoppningarna avsevärt när man inte ens hoppas på en vinst, man bara nöjer sig med att slippa bli nollad på hemmaplan...
Nej, nu skulle jag vilja se Perras, eller Timrå IK's, master plan för att komma på rätt köl igen.