1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614847 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1418968

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Rent realistiskt är det bara AIK och MoDo vi skulle kunna ha bakom oss om vi förstärker laget med lite spets framåt och bakåt och även i båset.
Men då det inte verkar ske så är det lika bra att rusta för en kvalserie.
Att tro att det räcker med att vaska om i femmorna lite samtidigt som en mental coach håller hand i en ring på kvällarna är extremt naivt

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon: Jo, jag pendlar mellan att man borde försöka undvika KS till varje pris, och att vi måste rusta oss inför en oundviklig kvalserie. Då är ju frågan om vad skillnaden är egentligen, mellan att rusta sig inför en kvalserie (som man förmodas klara) och att rusta sig för att undvika densamma. I båda fallen borde ju truppen breddas och spetsas.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.