1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1423285

Sv: Apropå nånting...
spud: Du har fel, Linkans anställning ska ses i sitt sammanhang, och det är skillnad med en sportchef i en elitklubb och vilken tjänsteman som helst.

Redigerad kommentar


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Du har rätt. Men snälla alla, sluta att svara på Spuds inlägg. Forumet kladdas ner med onödigt dravel som inte ens gäller hockey eller Timrå för den delen! Vill man diskutera juridik finns det säkert forum för det med!

Tack.

Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Jaha? Förklara för mig då, hänvisa gärna till någon källa!

I lagtexten finns det undantag för chefer, men det är chefer på nivåer av VD. Alltså öht inte tillämpbart på en mellanchef i en organisation som omsätter blyga 100mkr. Men ok, briljera då! Ge mig en referens som visar att du öht kan tolka hur den svenska modellen fungerar.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.