1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614812 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1423287

Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Jaha? Förklara för mig då, hänvisa gärna till någon källa!

I lagtexten finns det undantag för chefer, men det är chefer på nivåer av VD. Alltså öht inte tillämpbart på en mellanchef i en organisation som omsätter blyga 100mkr. Men ok, briljera då! Ge mig en referens som visar att du öht kan tolka hur den svenska modellen fungerar.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
spud: Diskussionen avslutad eftersom du tror att "tillsvidare anställning" är exakt likadan för alla i hela Sverige. Det pallar jag inte att kommentera mer så case closed and buried. Men visst är jag beredd att göra en pudel den dag när Linkan drar igång sin rättsprocess. TJ och CE får nog kalla kårar av blotta tanken.

Sv: Apropå nånting...
spud: Om en spelare gör många självmål så har han ju inte gjort sitt arbete, han har ju begått tjänstefel, men inte fan blir han sparkad och utan lön för det. Skillnad i hockey spud, Linkan har värvat dåligt och satt oss i botten med sitt tjänstefel och bör därmed sparkas, man använder en peron som redan är anställd i föreningen för att gör hans jobb.

Sv: Apropå nånting...
spud: men snälla, kan du inte bra gå till modo boken, orkar inte se dit nick här!

SNÄLLA KAN NI SLUTA SVARA SPUD, STOP FEED THE TROLLS!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.