1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1443252

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Bra intervju med Nubben på Hockeysverige.

"-Men även om jag både tror och hoppas att vi klarar att undvika kvalserien så måste vi ändå vara förberedda på att det kan bli spel även efter den 15 april. Då måste vi ha spelare som verkligen vill offra nästan allt för Timrå som förening."

Jo då. Han har ju som vanligt 110% rätt. Men det känns så här på förhand som en näst intill omöjlig uppgift att hitta just sådana spelare som vill hit.

Vad gör Lander nu för tiden?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Skarin: Ja, om man vill ha spelare som 'verkligen vill offra nästan allt för Timrå som förening' förstår man ju värvningen av Linkan lite bättre. Samt varför man gjorde sig av med glidar-Vampy. Och behåller Pikken.

Med den här centeruppsättningen lär vi knappast ta oss tryggt genom kvalserien. Och så var det redan innan Bagarns propp fick läget att gå från alarmerande till tokakut.

Jag är väldigt spänd på hur Nubben kommer att lösa detta. Än så länge anser i a f jag att hans åtgärder ligger på minus jämfört med Thailands-Linkans aktionsplan.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.