Ambroo: Det här trodde jag nog inte att jag skulle skriva när Jonte presenterades som "ny" spelare i Timrå IK anno 11/12.
Men jag vill inte, INTE, att han ska fortsätta nån annanstans än här. Faktiskt.
Okej. Det är klart att man förskönar hans insatser i relation till den brungråa smörja som rört sig runt honom hela sässen. En säsong där det mesta också tycks gå åt helvete. Klart man höjer den där hockeykrigaren med ett utseende endast för en mamma att älska och ett munläder utan dess like. Att han tjänar som en "vanlig" knegare gör ju också sitt till. Man gillar honom. Det är lätt att vara förlåtande mot hans misstag och hyllande mot hans lyckosamma aktioner.
Men ändock; kan inte blunda för att hans kvalitéer är avseevärt högre än vad jag föreställde mig. Jag trodde faktiskt inte att han skulle vara så här bra.
Han och Hallin är nog två av våra bättre spelare just nu. Jag vill ha kvar honom.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Ambroo: Det här trodde jag nog inte att jag skulle skriva när Jonte presenterades som "ny" spelare i Timrå IK anno 11/12.
Men jag vill inte, INTE, att han ska fortsätta nån annanstans än här. Faktiskt.
Okej. Det är klart att man förskönar hans insatser i relation till den brungråa smörja som rört sig runt honom hela sässen. En säsong där det mesta också tycks gå åt helvete. Klart man höjer den där hockeykrigaren med ett utseende endast för en mamma att älska och ett munläder utan dess like. Att han tjänar som en "vanlig" knegare gör ju också sitt till. Man gillar honom. Det är lätt att vara förlåtande mot hans misstag och hyllande mot hans lyckosamma aktioner.
Men ändock; kan inte blunda för att hans kvalitéer är avseevärt högre än vad jag föreställde mig. Jag trodde faktiskt inte att han skulle vara så här bra.
Han och Hallin är nog två av våra bättre spelare just nu. Jag vill ha kvar honom.