1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1519331

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Min tolkning av läget är att vi håller på med lagbyggeri och att Corso inte är en så kallad stjärna som man bygger ett lag runt. Spetskompetens, ja. Pådrivare och förebild, nej. Ingen manderville direkt. Vi behöver någon som kan göra poäng men det bör vara en tvåvägscenter.

Fattar inte riktigt diskussionen. Håller vi på med uttolkningar om vem som var dummast av Perra och Corso i backspegeln (det kan man säkert diskutera) eller pågår på allvar en framåtblickande diskussion där Corso ses som ett alternativ? För mig är svaret på andra frågan "nej". Om inte annat för att det finns andra mer spännande och sannolikt mer kompletta spelare potentiellt där ute i lockoutmiljön.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Håller med. Nej tack till Corso, ja tack till lock-out spelare.

Tänk vad de andra lagen skulle skratta - vi kan i stort sett välja vilken stjärna som helst ( om vi har råd) men vi väljer 34 årige tidigare sparkade Daniel Corso istället!!!!

Sv: Apropå nånting...
El Maco:  Jag väcker bara frågan om Corso verkligen var illa omtyckt i laget, eller om det endast var Perra han hade problem med. För om det är det sistnämnda som stämmer så är jag positiv till att värva hit honom.
Jag tycker att han skulle passa in bra i det här laget med sin spelstil. Snabb, smart och full av energi.
Pådrivare har vi en hel del av redan.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.