1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1552705

Sv: Var går gränsen?
73Sjöbba:Det har jag också tänkt på, att ES har tappat mycket av sin gnista och sin själ. Sen när det väl hettar till så blir det krigsrubriker i media. Jag tycker bara det är sunt att även hockeyspelare kan tappa besinningen ibland. Visst ska vi förvänta oss av spelarna att vara professionella, då de ju faktiskt jobbar med detta (till en riktigt bra penning många gånger), men så pass professionella att de agerar som förprogrammerade androider på isen vill jag då rakt inte att de ska vara.

Svarskommentarer

Sv: Var går gränsen?
Kattgubben: Äh, varför ska bara hockeyspelare av alla lagsportutövare förväntas lappa till varandra med knytnävar i huvudet? Handboll, basket, rugby, football, hurling, aussie rules, gaelic football... Det finns massor av sporter med mycket kroppskontakt där spelarna INTE slåss när de blir osams. Det kan hockeyn klara av också. De bästa matcher jag sett har varit heta slutspelsmatcher eller viktiga seriematcher där lagen spelar snyggt, snabbt och intensivt. Minns jag en enda rolig eller viktig fajt? Något som betytt nåt för mig? Nej.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.