1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1552706

Sv: Var går gränsen?
Kattgubben: Äh, varför ska bara hockeyspelare av alla lagsportutövare förväntas lappa till varandra med knytnävar i huvudet? Handboll, basket, rugby, football, hurling, aussie rules, gaelic football... Det finns massor av sporter med mycket kroppskontakt där spelarna INTE slåss när de blir osams. Det kan hockeyn klara av också. De bästa matcher jag sett har varit heta slutspelsmatcher eller viktiga seriematcher där lagen spelar snyggt, snabbt och intensivt. Minns jag en enda rolig eller viktig fajt? Något som betytt nåt för mig? Nej.

Svarskommentarer

Sv: Var går gränsen?
El Maco:Well, det verkar ju komma naturligt mer eller mindre. Varför den kulturen uppstått i just hockeyn men missat många andra sporter har jag inget bra svar på. Finns det något i sporten som lockar fram stora grader av frustration som inte kan få utlopp på nåt annat lämpligare sätt kanske? För många Ledin- och Jämtintyper inom hockeyn som åker runt på rinkarna och retar gallfebern på andra spelare?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.