1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1558981

Sv: Apropå nånting...
zigge: Lite löjl att det inte finns 14 elitserieorganisationer idag. Nä, just det. Men nog finns det minst två klubbar till i allsvenskan som snabbt kan uppgradera sig. Leksand, SSK, DIF, Malmö, Örebro, Västerås... Almtuna med ny arena. Herregud, Mora har ju spelat slutspel för inte allt för länge sedan. Elitserien och Allsvenskan med fjorton lag var, det vill säga 28 klubbar med elitverksamhet. Mer bredd, större nationell täckning. Fotbollen floppade med sin utökning men fotbollsstoryn i Sverige är helt annan än hockeyn.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Problemet Maco, är väl att inget av nuvarande ES-lag ställer upp på att avvara så stor del av TV-intäkterna. För varje klubb handlar det väl om som minst 2 millar. Om Hockeyligan skulle kunna omförhandla TV-avtalen att gälla t.ex. 14 lag så blev situationen betydligt ljusare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.