1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1574851

Sv: Apropå nånting...
JimmyH: Jo i och för sig.
Men det finns de i a-truppen som inte är några fysiska fenomen heller

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Timrå Icon: Emil är center i grunden och det är där han trivs och hör hemma. Montèn tycker dock han väger alldeles för lätt för att matchas som center mot Elitseriemotstånd. Han är även starkast offensivt, vilket gör det ännu svårare att kliva in som center mot Elitseriemotstånd. Skulle han fått chansen som center i Timrå tror jag dock inte han hade gjort bort sig.

Nu kommer han med största sannolikhet kliva in på 12 forwards i nästa års trupp. Vilket även ger han en stor chans att slå sig in i JVM-truppen. Tror vi kommer få se en enorm utveckling på den killen nästa år.

Spelade Emil center igår förresten?


Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon: Emil är center, det är där han trivs och hör hemma. Montén tyckte han vägde för lätt för att kunna räcka till mot Elitseriemotståndare. Antagligen därför han inte fick någon speltid. Som forward är han inte alls

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.