Inlägg: 1579616
Svarskommentarer
Marcus: Dom har sagt 10-12 miljoner för A-laget. Det betyder som bekant 2 målvakter, 9 backar och 14 forwards, så 25 löneposter.
Ingen aning om Tränare, 2a tränare, mv-tränare, läkare, materialare etc ska räknas in där.
Ingen aning om dessa 10-12m är brutto ut till spelare eller inklusive arbetsgivaravgifter och avgifter vilket potentiellt betyder ~8m i brutto ut till spelare och kanske även ledare.
Räknar vi på 10m på 25 man så blir snittet styvt 33,000 brutto per månad per spelare. Alltså inte någon direkt jättelön.
Jag förstår att det fylls på med mkt juniorer som kanske dom flesta har 15-20,000 i månaden för att sedan ha råd med några ~50-70k spelare typ Hallin och Lundström.
Fan 10 millar låter så mkt mer än vad det egentligen är.
Boyce 23.585
dahlroth 24.528
Nilsson 15.035
Wedin 11.000
Öhrn 11.000
Dom kan ju knapast begära mer i en lägre serie? eller så är det just så, att vi måste ge dom mer för att dom ska stanna..Fast vissa har ju skrivit på för att få mer speltid inte för pengarna. MAX 30tkr kan någon kanske ha.
Vi har nog över till en riktig målis (Lundström, eller någon i ungefär samma klass) sen kanske en klassback och en klassforward i allsvenska mått mätt.