1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1579637

Sv: Silly Season 13/14

Marcus: Dom har sagt 10-12 miljoner för A-laget. Det betyder som bekant 2 målvakter, 9 backar och 14 forwards, så 25 löneposter.

Ingen aning om Tränare, 2a tränare, mv-tränare, läkare, materialare etc ska räknas in där.

Ingen aning om dessa 10-12m är brutto ut till spelare eller inklusive arbetsgivaravgifter och avgifter vilket potentiellt betyder ~8m i brutto ut till spelare och kanske även ledare.

Räknar vi på 10m på 25 man så blir snittet styvt 33,000 brutto per månad per spelare. Alltså inte någon direkt jättelön.

Jag förstår att det fylls på med mkt juniorer som kanske dom flesta har 15-20,000 i månaden för att sedan ha råd med några ~50-70k spelare typ Hallin och Lundström.

Fan 10 millar låter så mkt mer än vad det egentligen är.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 13/14
Berglund: Kom och tänka på att Hagos, Chrippe och Sebbe, från fjolåret där har vi halva årets spelarbudget, haha

Sv: Silly Season 13/14
Berglund: Det jag hoppas på är en bra målvakt ur AS perspektiv och en riktig leading line, sen kan resten få vara juniorer.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.