1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1626715

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: jag tror precis som Frella är inne på att denna resa skall göras utan en massa miljoner från personer som "har råd". Föreningen måste arbeta sig tillbaka, arbeta upp ett kapital för framtiden. Annars blir det lätt så att pengarnas värde inte betyder något och då finns en uppenbar risk att vi hamnar i skiten, igen.
Däremot tycker jag att man måste kunna vissa sina supportrar och sina sponsorer (de som skall vara med och bygga denna förening till där den var under första delen av 2000- talet) vilka ambitioner man har.

Jag tycker att föreningen tagit rätt beslut. Att satsa stenhårt på egen produktion, tillfört många miljoner för det ändamålet. Men sedan då? Där saknar jag strategin. Eller har missat den.

Svarskommentarer

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
250kg kärlek: Med det argumentet behöver klubben i så fall inte heller be supportrar om pengar heller. Uppenbarligen klarar man inte av det ekonomiska än.
Det Zätas pengar skulle innebära är att vi har råd att värva spetskompetens. Och just den här säsongen behöver vi det. Annars kanske vi aldrig spelar i SHL igen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.