1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1626734

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
250kg kärlek: Med det argumentet behöver klubben i så fall inte heller be supportrar om pengar heller. Uppenbarligen klarar man inte av det ekonomiska än.
Det Zätas pengar skulle innebära är att vi har råd att värva spetskompetens. Och just den här säsongen behöver vi det. Annars kanske vi aldrig spelar i SHL igen.

Svarskommentarer

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: nog tycker jag att det är en viss skillnad på bidrag från supportrar/sponsorer och ett miljonbidrag från t.ex. Zäta.
Sedan vet inte jag vilken förhoppning du har med att värva spets. Är det för att eventuellt ta steget upp, eller möjligheten att nosa på det. Eller är det för att undvika en degradering?

Jag hoppas verkligen inte att vi går upp förrän vi fått ordning på ekonomin och satt en organisation som klär oss.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.