1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1626759

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

250kg kärlek: Ett bidrag från Zäta skulle vara enbart positivt i mina ögon. Det skulle ge bättre spelare och en pr-boost till klubben, vilket skulle locka folk till arenan.
Och jag ser så klart hellre att vi går upp i år, och får en massa miljoner i licenspengar och från sponsoravtal, än att vi fattiga som kyrkråttor kämpar vidare i Allsvenskan.
Med nästa säsongs nya regler blir ju Allsvenskan verkligen en hockeyns bakgård, där klubbarna har liten och ingen chans till avancemang.



Svarskommentarer

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: licenspengar till trots, är föreningen mogen att ta steget upp i SHL?
Jag tycker inte det. Har hunnit besöka många föreningar på några år där A-laget spelar i lägre divisioner än Timrå IK. Men har en mycket bättre ekonomi och ett annat go i föreningen än det Timrå i dagsläget har. Men det är klart, det kan ju ändras. Däremot är jag mycket tveksam om det är rätt att kliva upp redan nu. Bättre att mogna och ta steget då föreningen verkligen är mogen uppgiften.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.