1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1626762

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
hubbenorlen: licenspengar till trots, är föreningen mogen att ta steget upp i SHL?
Jag tycker inte det. Har hunnit besöka många föreningar på några år där A-laget spelar i lägre divisioner än Timrå IK. Men har en mycket bättre ekonomi och ett annat go i föreningen än det Timrå i dagsläget har. Men det är klart, det kan ju ändras. Däremot är jag mycket tveksam om det är rätt att kliva upp redan nu. Bättre att mogna och ta steget då föreningen verkligen är mogen uppgiften.

Svarskommentarer

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
250kg kärlek: Varför skulle föreningen inte vara mogen? Vi har ju spelat 13 raka säsonger i högsta serien. En säsong i Allsvenskan raderar väl inte all kompetens?
Det som saknas är ju pengar, inte kunskap. 
Vi är ju inte Kovland direkt. 

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.