1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614811 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1667459

Sv: Silly season 15/16
hubbenorlen, söder över: Det handlar om scoutning x resurs x lagbygge. Tror inte Micke Lind då och utebliven Micke Lind nu enbart handlar om förmågan att scouta.

Svarskommentarer

Sv: Silly season 15/16
Kongo: när du blandar in mig måste du utveckla dig mer lite som om du vill förklara något för en småtrög 18åring...
Var mer ingående... :D

Sv: Silly season 15/16
Kongo: Inte bara så klart. Men med bra scouting minimerar man ju risken att värva floppar. Jag vet enligt säker källa att scoutingen av spelare har minskat rejält sedan Eliteprospect dök upp. Många sportchefer baserar helt enkelt sina värvningar på stats. Det kan ju förklara att vi på senare år haft en hel del spelare som ser bra ut på papper men har tveksam attityd och funkar mindre bra i grupp.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.