1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614787 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1675741

Sv: U18

Ska vi fortsätta vältra oss i den ENORMA optimism som vi med alla till buds stående medel försöker hälla i oss så var kvällens publiksiffra den högsta i J18 på hela säsongen i HELA SVERIGE. Den näst högsta om man även räknar in J20-slutspelet där bara Färjestads första kvartsfinal igår mot DIF (1179 pers) lockade fler.

Man ska inte lita på publiksiffrorna på juniormatcherna överlag men i och med att det var ett inträde på 50:- ikväll så får man förmoda att angivelsen är hyfsat korrekt i alla fall. 758 pers x 50:- inbringade 37900:- till klubben. Antar att några tussar försvinner iväg till lite kioskpersonal och sånt men det kan ju vara så att klubben/ungdomssektionen cashade in kanske 25 000:- på detta, det vore roligt.

För oss boende i Stockholm så finns det alltså möjlighet att se detta lag live på lördag och eventuellt då söndag. Lördagsmatchen börjar 15.00, spelplats Ulriksdals IP, Hall 1.


Svarskommentarer

Sv: U18
Knylan: Ulriksdals IP, Hall 1...ja det lät ju glamoröst och sexigt....

Sv: U18
Knylan: Siffran borde vara korrekt då man blev "streckad" när man betalade.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.