+ 1
Inlägg: 1760338
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: Den här kräver lite justeringar men det är väl en bra allsångsramsa. Melodi:rävarna i Kamomillastad.
"Vi ska ut på målarstråt, ja vi ska ut och måla. Överallt vi kommer åt, i Gnarp och Östervåla.
Visst händer det att Jonathan, får en assist nångång ibland.
Men annars så nätas på löpande band, av-både Sebbe å Lööke å Jonathan."
"Vi ska ut på målarstråt, ja vi ska ut och måla. Överallt vi kommer åt, i Gnarp och Östervåla.
Visst händer det att Jonathan, får en assist nångång ibland.
Men annars så nätas på löpande band, av-både Sebbe å Lööke å Jonathan."
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Almtuna ser heta ut.
Med 5 minuter spelat av tredjeperioden mot AIK leder man med 4-0 i mål och 40-8 i skott!
Med 5 minuter spelat av tredjeperioden mot AIK leder man med 4-0 i mål och 40-8 i skott!
Att bara låna en melodi är inte ett plagiat, att låna en melodi och göra en ramsa som nästan till pricken liknar en ramsa som någon annan redan gjort på samma melodi är däremot plagiat.
Att helt hitta på egna melodier blir dock som du säger blir för svårt, melodin som man sätter ord till bör vara hyfsat känd för att snabbt sätta sig.
Att inte popmelodier skulle bli bra är nonsens. Om man inte ska ta kända popmelodier, psalmer, visor, rockmelodier eller för den delen snapssånger (som ofta bygger på annan känd melodi dock) vilken genre ska man då låna melodier från. Opera eller jazz?
Obladi oblada, Que sera sera, You are my sunshine osv används ju med framgång i England och mer pop än så går väl inte att bli. Eller varför inte When the saints, från början en psalm....