1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614809 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1761064

Sv: Apropå nånting...
Timrå tappar tyvärr Nielsen som jag verkligen trodde på och Timrå har dessutom två på tryout.

Nu till min fundering Mikko Louma till Modo från en dag till en annan för att vikariera för en skadad spelare, varför har inte Timrå haft kontakt med Louma? Han hade verkligen kunnat vara PP Backen även om han är till åren.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
lungan: En sån lösning hade känts väldigt oväntad och rimmat konstigt med allt. Modo har trots allt någon form av målsättning att försöka kravla sig upp till SHL direkt, då är Luoma en sån där värvning som man kanske vill se. Vi måste ju fortsätta på det vi sysslar med, det här konsekventa tänket verkar ju minst sagt ändå skörda frukt i någon mån. Man lyckades med i stort sett allt i somras förutom att hitta den där på pappret solklara PP-backen. Det kunde varit värre. Jag tror inte att de backar vi har helt saknar förutsättningar för att bli något att räkna med offensivt heller, se t.ex. på de strutar Jens Westin pangade in i våras. Sen Björkung på det.

Utvecklingen kring Nielsen var minst sagt uppseendeväckande, det blir intressant att se hur han gör när han blir frisk. Det är väl inte helt otänkbart att vi testar honom igen då, det finns väl ingen idé för honom att kliva ner i ettan igen utan att ha försökt sig på HA. Det var han och hans agent som kom till TIK från första början, Nubben behövde knappt lyfta ett finger. Matushkin var den PP-back man ville ha, men han tyckte uppenbarligen att slovakiska ligan kändes mer intressant. Ser nu att han gjort 3+2 på sina tre första matcher där nere också, helt ok...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.