1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614865 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1787986

Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: Tar han den här turneringen och erfarenheterna på rätt sätt så kan det vara gynnsamt för utvecklingen. Nu vet han vad som krävs och vad han behöver jobba på för att ta nästa steg.
Jonte gjorde en bra match och var bra på det som är hans styrkor. Syntes inte i spelet men var där och var "grinig" och hade 2-3 riktigt vassa skott och kunde mycket väl ha blivit målskytt igår.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
sargad: Jag tror, egentligen är det en förhoppning mer än allt annat, att JVM har varit bra för våra killar.
Jonathan och Elias har fått ordentligt tuggmotstånd och steppar upp igen efter ett halvdant mästerskap och en räcka halvdana seriematcher. Revanschlust är en effektiv drivkraft.

Jens är den som presterat klart bäst i trion och har fått välbehövligt självförtroende och har sluppit vara i skuggan av sina lagkamrater. Han är redo att lyfta i TIK-skruden nu.

Som sagt är detta nog mer önskningar än verklig övertygelse. Men nu när Småland nyktrat till (hmm) så måste nån annan från de småländska skogarna ta över Lall-budkaveln. Jag får väl offra mig.

Alltid rött, alltid rätt!

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer