1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614753 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1914246

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: om folk inte kommer då vi gör succé och kliver upp i SHL, då kommer dom nog inte för en ny mediakub heller.

Som någon sa tidigare, publiktillströmning måste nog komma över tid. Tills dess är väl allt över 3500 pers en bonus och plus i skattkistan? Vi är ju långt ifrån dom enda med svårigheter på publiksidan men vi går ju inte back på det hela.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{297}: Håller faktiskt med dig där. Jag har varit en av dem som gapat efter mycket när det gäller publiksiffrorna. Allt över 3500 är bra för ekonomin. Och visst kommer det matcher som lär fylla arenan bra, jag tänker på mellandagsmatchen hemma mot Brynäs. Det känns som +5000. Ett par, tre såna matcher samt att vi ständigt ligger över budget på 3500 så får vi vara nöjda.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.