1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614762 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1919533

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Det är väl ingen mening att gnälla på spelarna, gör väl så gott de kan. Är väl värre ang. hur man byggt detta lag, att man snålar sig ur SHL.

Sedan köper jag inte förklaringen att man redan hade skrivit kontrakt med så många spelare innan man gick upp. Vad var det för idiot-kontrakt egentligen, som inte verkar ha haft klausul att brytas om man fick upp? Jäkligt skumt!

Svarskommentarer

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sune: jamen det kanske inte var nån större mening att bryta några kontrakt när alla andra lag redan hade värvat klart och dammsugit marknaden?

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sune: Ja spelarna gör ju jobbet, det är inte deras fel att de inte räcker till och spelar i SHL.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.