1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614854 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2038550

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-02-22
EXPLORERSMÅLAND: Hur kommer det sig att du håller på Timrå?Tyckte mig höra ganska bred Småländska senast jag hörde dig i Västervik. 😉

Eller så blandar jag ihop rösten med annan på bortastå. 😋

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-02-22
{8254}: Du har så himla rätt rabben 😊
Ja har en mor som är uppvuxen i Bergeforsen..
Mina morföräldrar bodde där också...
Jag har bott i hallen när jag varit på besök där..😊
Min mor emigrerade till Småland...
Därför finns ja å prat Småländska...
Men mitt hjärta har bult för Timrå IK hela livet!😀
Sen har jag fått med mig 3/4 utav mina rabbar att älska Timrå IK och de var med mig i Karlskrona när vi gick upp sist och de finns med här på HS oxå..😊

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer