Sputnik: Liten anekdot: Träffade David Petrasek på hans restaurang i Jönköping för ett antal år sen - och vi började prata hockey förstås...han nämnde att drabbningarna med Timrå under -00 talet var nåt i hästväg - och hela tiden i slutspelet typ...och mest minnesvärt var nog just den matchen med skenan - för oss alla - på gott och ont.
Sputnik: 3 potentiellt felaktiga domslut på den korta sekvensen alltså. 1) Avblåst för skenhaveriet. Skulle också kunnat bli 2 minuter för felaktig utrustning? 2) Interference/offside i målgård 3) Slowfoot.
Hade det hänt i serielunk skulle man brusat upp i stunden och sedan gått vidare. Vikten av matchen gör att taggen sitter för alltid 😖 I dagens VAR-värld vore det smått omöjligt att alla 3 situationer skulle passerat utan åtgärd eller...?
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer