1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614761 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2050846

Sv: Silly Season 2020-2021
Olli Hahl: Det är ingen panik, stor risk att det inte blir nån hockey alls det här året. Riktlinjerna som nu ligger är att alla idrottsevenemang ska skjutas upp alternativt spelas inför liten publik och detta ska gälla under hela 2020

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Tror risken är ganska stor som du säger att vi får ställa in oss på sportfritt även nästa år.

Folk verkar dock missat att detta inte är den första Pandemin som drabbat världen. Asiaten hade en spann över 2 år. Började i Kina(var annars) 1956 och avtog 1958. 5 miljoner människor dog alltså då världen över. Världskartan med hur vi är ekonomiskt beroende av varandra som länder med export och handel gör nog denna Pandemi mer komplicerad på det sättet. Plus att det är betydligt mer resande mellan länder idag som gör att smittspridningen är större.

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Dom är satta så länge, men kan lättas, avskaffas eller förlängas vid behov.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.