Kulltorp: Säg att klubbarna skulle få 100kr (vilket redan är högt) per varje abonnent som har valt klubben som ”favorit” skulle det bara bli 700kr per abonnent på en säsong. Säg att 15 000 personer väljer Timrå, det blir 10,5 miljoner i intäkter på en säsong. Året vi gick upp drog vi in 11,5 miljoner på biljetter, 6,2 miljoner på loger, 2,3 miljoner på kioskerna, vilket blir 20 miljoner.
Det är minst 9,5 miljoner i intäkter som går upp i rök. Sponsoring, souvenirer och liknande skulle också minska vid publikfritt.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Det är minst 9,5 miljoner i intäkter som går upp i rök. Sponsoring, souvenirer och liknande skulle också minska vid publikfritt.
Utan publik överlever inte klubbarna länge.