1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614807 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2064527

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Risken jag ser det, om Cmore administrerar, är att lejonparten av pengarna hamnar i SHL:s ficka...

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Säg att klubbarna skulle få 100kr (vilket redan är högt) per varje abonnent som har valt klubben som ”favorit” skulle det bara bli 700kr per abonnent på en säsong. Säg att 15 000 personer väljer Timrå, det blir 10,5 miljoner i intäkter på en säsong. Året vi gick upp drog vi in 11,5 miljoner på biljetter, 6,2 miljoner på loger, 2,3 miljoner på kioskerna, vilket blir 20 miljoner.

Det är minst 9,5 miljoner i intäkter som går upp i rök. Sponsoring, souvenirer och liknande skulle också minska vid publikfritt.

Utan publik överlever inte klubbarna länge.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: därav är klubbkortet en bra lösning, då är man hur stort intresse vardera liga har och förhoppningsvis kan man fördela mer pengar till de klubbar som drar flest betalande kunder.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.