1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2207089

Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: har man inte koll på att Schweiz är en hockeynation att räkna med numera och inte bara en liga som lever på importer har man nog varit insnöad för länge, imponerar ofta på landslagdnivå tycker jag och producerar riktigt bra spelare och kan det här med lagspel! 5-2 mot Tjeckien igår såg jag liknande resultat börjar bli mer vardag än slump.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2021-2022
nila: 3/12 lag har en schweizisk head coach, resten utlänningar. Inget schweiziskt lag har vunnit EHL sedan starten 2006 (om Wikipedia har rätt uppgifter). Schweiz har 0 guld i hockey VM eller OS. Schweiz har 12 spelare i NHL, sverige har 113. Schweiz som hockeynation är på uppgång men deras inhemska liga är bara ett pengastint experiment.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.