+ 9
Inlägg: 2238444
Svarskommentarer
Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Ser att Fredrik Händemark är klar för Malmö efter att han och Sankt Petersburg ömsesidigt sagt upp avtalet de hade. I de spekulationer som funnits kring Wedin så har det sagt att om kontraktet bryts av KHL klubben så erhåller han så pass stor del av lönen att det skulle bli en enorm förlustaffär skattemässigt att skriva på för en svensk klubb. Vid ett ömsesidigt uppbrott så måste förutsättningarna vara annorlunda med andra ord.
Nu är det stort önsketänkande att en liknande uppgörelse skulle ske med Wedin och han har säkert erbjudanden från Europa om så blir fallet men det finns iaf en möjlighet rent teoretiskt om de skulle bryta i samförstånd.
Nu är det stort önsketänkande att en liknande uppgörelse skulle ske med Wedin och han har säkert erbjudanden från Europa om så blir fallet men det finns iaf en möjlighet rent teoretiskt om de skulle bryta i samförstånd.
För en bonnsupporter ser det dessutom ut som att han gör ungefär samma misstag som sist, han verkar inte vara speciellt flexibel med formationerna, han kör vidare på saker som bevisligen inte funkar (Schweizerosten i målet sist vi var i SHL och Zajac/LaLeggia nu).
Det hade varit enklare att ha tålamod om han åtminstone kastade om i backparen, spelade rajan när han är het istället för att ställa JJ i målet osv. Är det en fråga om att inte vilja stöta sig med spelare/ledning?