Ser att Fredrik Händemark är klar för Malmö efter att han och Sankt Petersburg ömsesidigt sagt upp avtalet de hade. I de spekulationer som funnits kring Wedin så har det sagt att om kontraktet bryts av KHL klubben så erhåller han så pass stor del av lönen att det skulle bli en enorm förlustaffär skattemässigt att skriva på för en svensk klubb. Vid ett ömsesidigt uppbrott så måste förutsättningarna vara annorlunda med andra ord.
Nu är det stort önsketänkande att en liknande uppgörelse skulle ske med Wedin och han har säkert erbjudanden från Europa om så blir fallet men det finns iaf en möjlighet rent teoretiskt om de skulle bryta i samförstånd.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Nu är det stort önsketänkande att en liknande uppgörelse skulle ske med Wedin och han har säkert erbjudanden från Europa om så blir fallet men det finns iaf en möjlighet rent teoretiskt om de skulle bryta i samförstånd.