1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2359131

Sv: Apropå nånting...
Depression: Vi har 6 backar som är allt annat än 14:e bland övriga lags topp 6. Erixon, LaLeggia, Stenqvist, Eronen, Svensson och Strömberg. Vi är dock numerärt tunna.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tycker inte våran backbesättning är så dålig som de flesta påstår. Visst är den skör utifall någon går sönder men får vi in en till back så är jag inte orolig. Det är mer upp till Ante att hitta ett spel som alla är trygga i. Det är lättare att spela enkel än kreativt också så har hellre kreativa spelare i truppen, vilket det inte kommer vara brist på, speciellt om Dahlén ansluter. Vi har bra centrar som kommer ta stort ansvar defensivt också. En tydlig spelplan är det som Timrå behöver som passar truppen annars spelar det inte roll vad vi har för backar. Jag känner på mig att vi kommer överraska.

Med spelare i truppen så som Lander, Hanzl, Wedin, Pettersson, Laleggia och strömberg. så tycker jag det är lite märkligt att så många tippar oss i botten. Det lär väl visa sig. Kanske får äta upp det men jag tror på den här truppen med Ante vid rodret. Kommer dessutom Dahlén så kommer många få äta upp sina tabelltips. Det är jag fullständigt övertygad om.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tycker verkligen inte det. Men hör gärna vilket/vilka lag du tycker är sämre. Sen måste man ju väga in målvakterna i ett lags defensiv, och där tycker jag verkligen ni är 14e bäst.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: det känns viktigare med en stabil back än ytterligare spets framåt! Vi kommer åka på skador, man minns ju Diddes fingerskada!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.