1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614757 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2376745

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Olli Hahl: Mitt uppe i euroforin så var 2 saker tydliga i 3e(den period jag såg mest av igår) :
- Alldeles för få tekningsvinster, vilket gör att LHC får "svärma" med puck i vår zon. Dock så skapade de väldigt lite i förhållande till idtid i vår zon.
- Mycket förlorade sarggnugg och lite fysiskt och tempomässigt/åkmässigt på efterkälken.

Återigen, JJ till NHL ;-) och defensiva lägstanivån under dessa 2 matcher har varit bra.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
sargad: Tekningsprocenten måste definitivt förbättras. Kändes som vi förlorade nästan alla tekningar igår och fick därför onödigt mycket tryck på oss pga det.

Hoppas att bla Oliver och Alvarez får sätta ett mål snart. Skulle betyda mycket för dem tror jag. Vi behöver fler än våra topp 2 kedjor som producerar.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.