1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2382820

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Kulltorp: nu spelar Eronen andra mest i laget i PP bland backarna men visst har vi ofta haft en uppställning med 4 forwards och 1 back? Gällande Eronen så tycker jag det är synd att man inte söker avslut från honom oftare, han har ju visat sig vara rätt vass på att skjuta från blå. Inte alltid dom hårdaste skotten men perfekt placerade för styrningar. Framförallt så fastnar dom inte i täcket.

I Dahléns pp tycker jag man ser tendenser till det där vi körde med i allsvenskan. Krosspasset i slottet och direktskott. Det största problemet med den taktiken är ju att vi inte spelar i allsvenskan. Motståndarna läser sönder det där direkt.
Uppladdat:

500x0-cf5bf78f-ab0b-4d00-94b3-59e4309f9430.jpeg


Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
{297}: Som jag påtalat många ggr tidigare tycker jag att vi ska få Eronen på skott mycket oftare. Han gjorde 3 eller 4 mål på försäsongen från blå och hittills bara ett mot Frölunda i premiären. Sedan har jag knappt sett ett skott. Om ni läser detta Ante mfl så se till att få honom på skott oftare så blir det fler mål ;)

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Denna artikel belyser exakt det jag skrev om tidigare. Det håller inte att ge bort pucken i mittzon 17 ggr på en period!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.