1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2390041

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: Vet vi diskuterat detta innan men varför fortsätter tar Ante all genomgång på Svenska?

Svarskommentarer

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: Kan inte tala för någon annan här inne men vad jag har upplevt så fastnar (Äldre) personer mitt i en mening när dem talar Engelska för att.. ja, jag vet inte; Kanske inte får fram det rätta ordet eller för att det inte finns någon direkt översättning på Engelska.

Speciellt om man vill få fram något relativt snabbt; Kollar man tillbaka på dem första avsnitten på "Bakom Tallarna" så tar han större delen av genomgångarna på just Engelska.

Sitter och tänker högt nu men kan ju vara så att han drar genomgångarna i periods pauserna snabbt på Svenska för att sedan låta kaptenerna ta det på Engelska.

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: förmodligen för att om han tar den på engelska fattar inte 18 pers, om tar han den på svenska fattar inte 3 pers

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.