1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2406199

Sv: Apropå nånting...
sargad: Att folk och företag är snabbare med på hockey än fotboll kanske beror på att man inte har så stora krav att man ska kunna hävda sig på riktigt i fotbollen, sedan har Giffarna aldrig riktigt varit publikens lag. Nä nu får vi hoppas att Kuben gör det bra tills vi får ett lag som kan/vill satsa framåt men det tar nog några år, jag vet inte vilket som skulle kunna axla mantlarna i distriktet egentligen så länge IFKs kräftgång fortsätter.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Villervalla:

Giffarna är i alla fall inte riktigt folkets lag, då de faktiskt inte är särskilt folkliga. Sedan önskar jag att IFK hade varit nr 2 i distriktet och till och med kunnat utmana lite, så att där fanns viss konkurrens. Men nu har man spelat på korpnivå så länge att man tyvärr slutat bry sig.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer