1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614847 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2408686

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: njaa, håller inte med om den historieskrivningen. 70-talet var mer genomgående rödvitt. Det rödvitblåa och medelpadsskölden över hjärtat är Timrå IK 80-tal.
Sen finns det säkert undantag i båda årtiondena som bekräftar regeln ;)

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
angeroath: Tidigt 70 hade man iaf rött med vitt i Detroitstil, undrar om man inte hade endast blå ränder på damaskerna. Hade man inte även hemmaställ ett tag som var vitt med rött?

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
angeroath:

Gillar det genomgående rödvita också, alltså 1970-talets variant. Men årets blå inslag är så snyggt minimalistiska och framhäver landskapet på ett klädsamt sätt. Okej, inte meningen att låta som en recensent av kläddesign, men svårt att inte bry sig när det handlar om ens favoritlag.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.