1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2456876

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Greven:

Ja, där har vi det ju. Svart på vitt. Från 0-5 i premiären mot SAIK till 1-9 mot samma lag i serieepilogen. Tack!

Stämmer att vi aldrig riktigt hämtade oss mentalt igen efter utskåpningen. Det var som att allting dog i och med Löven hemma. En jävligt märklig säsong egentligen.

Stod precis i närheten av dig förresten. Det var där man brukade hålla till. Såg Arne Hegerfors gå förbi där en gång. Fast det var nog 1977/78. Rätt liten snubbe som på den tiden hade mustasch och överkammad flint.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Se där ja...Själv stod jag oftare på södra vid klacken men just den där matchen var det så jäkla fullt när man kom så det fick bli plats där plats fanns. Man kunde väl gå in i hallen där nere i hörnet ungefär där spelarna gick in från sitt omklädningsrum som på den tiden låg fristående så hamnade rätt naturligt där den matchen.

Roligt när man läser resultaten från den säsongen. Minnen från andra matcher poppar upp, ex Bullas solomål i 2-2 mot Frölunda när Bulla vickar på höften vid offensiva blå och Frölundabackarna skingras åt varsitt håll... Den närsynte Modo-keepern var väl den säsongen också? Ben Perrault go go go. Slagsmålsmatchen mot Djurgården... Den otroligt tunga förlusten hemma mot Brynäs när sista tåget skulle gå osv osv.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.