1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614802 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2512948

Sv: Apropå nånting...
Har nästan glömt hur Hållander är som spelartyp . Ungefär samma tekniska skills som EP , men spelar han mer fysiskt ? Väger ju 10 kg mer

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Samma ”skills” som EP kan jag inte skriva under på. Men en betydligt mer rakare spelare med ett bra handledsskott/dragskott. Lite mer åt powerforward-hållet ändå va? Kommer vara ett riktigt bra tillskott till denna forwardsida.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Med Juel och Hållander in fattas det bara 1-2 riktigt bra backar och en forward in så ser vi nästan kompletta ut. Bernhardt gillar jag mer och mer tror han kan bli riktigt bra i Timrå faktiskt. In med Bernhardt och Juolevi så är jag nöjd sen :)

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Hållander blir guld! Stark framför mål bra skott bra speluppfattning tung att möta. Med honom och Wedin förhoppningsvis skadefria får vi två jokrar som kan göra det oväntade och avgöra matcher. Lite det vi saknat i år för att vara ännu bättre.

Highlights från Luleå

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.