1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2524235

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Själv är jag totalt schizofren gällande vilket lag som ska gå upp. Å ena sidan finns det ekonomiska intressen för oss som gör det klart fördelaktigare om Modo skulle gå upp. Sen är derbyna så klart heta…men dom ÄR ju så förbannat dryga när dom får lite vind i seglen, modoiterna. Det finns så klart undantag men epitetet ”cykloperna” är ju inte tagit ur luften. Nu var det ett tag sedan vi tävlade mot varandra i SHL, dom kanske har blivit ödmjuka av 10 år i allsvenskan. Det betvivlar jag dock.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Jag är för gammal för att se Modo som nåt hatderby. Det finns inte i mina gener, de är mer en motståndare som de flesta andra med lite mer känsla möjligen. För mig finns bara ett hatderby, ett hatlag, och det var många år sedan de var aktuella. Lär inte bli inom överskådlig framtid heller. Det är bobbarna

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Syftar du på dessa?
Uppladdat:

500x0-modolid10.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.