1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2529153

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion:

Hade ingen koll på Kalmars satsning innan du kom in här och skrev tidigare i år, så den informationen tackar man för. Vad gäller Linköping så har man ju accepterat dem sedan länge. Blir väl samma sak med Växjö också vad det lider. Kan ju inte bara sitta och vara bitter över utvecklingen i all evighet. Timrå måste svara med egna medel.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Precis så. Men jag medger att jag personligen fortsatt ser båda som "nya konceptklubbar a la färska NHL-klubbar", haha. Båda städerna hade ju ändå rimliga bakgrunder i hockeysammanhang. Det kan man inte säga om Kalmar. Här har ju knappt sporten existerat, inte på någon som helst nivå i alla fall. Ett frågetecken är att Hatstore bara tar 2500. Det blir alltså behov av ny/total ombyggnad OM det skulle bli spel i HA-toppen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.