1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614749 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2570868

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Kulltorp: Tycker generellt det hålls på en bra nivå. Det är dom med högst löner som får mest skit när dom underpresterar, ingen sågar juniorer här inne.

Jag skrev att vi borde ge Dahlén 5 matcher till och sen säljer vi honom till Schweiz, det var så klart skrivet i affekt men andemeningen var lite ”hur länge kan man tolerera att en av ligans dyraste spelare presterar som en av ligans sämsta spelare?” Dahlén har just nu sämst +/- i hela SHL. Nu ska vi ju så klart inte sälja Dahlén men man börjar fundera om vi har en kock för mycket till den här soppan? Det är lite signifikativt att alla spelare som på förhand är utropade som ”stjärnor” underpresterar enormt medan spelare som står lite i skuggan men som har en hög grundkapacitet blomstrar (Hanzl, EP, Pääjärvi).

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{297}: Läsa det man läsa vill.Vill man ha allsång och läsa konstanta hyllningar så kan man väl vara på fejan.

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{297}: För mig får han underprestera en hel säsong med tanke på vad han gjort för TIK! Ibland skrivs det så mycket skit härinne så man blir mörkrädd. Att man ens drar upp såna här saker.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.